Az idő urai

Nem lehet mindenki rock sztár | 2020

Aki vállalkozik előbb-utóbb érzékeli, hogy a nap csak 24 órából áll, holott 36 órányi feladat lenne. Mielőtt bekövetkezik ez az állapot, remélhetőleg a cég bővít, átszervez, optimalizál, skálázódik, erőforrást szerez, profitot termel és sikeres. 

Akadnak időt rabló mellék tevékenységek, amiket érdemes inkább kiszervezni.

A könyvelés, informatika, marketing kevesek főtevékenysége. Ez a triumvirátus állandóan jelen van minden vállalkozás hétköznapjaiban. Amennyiben ezek nem az alaptevékenységhez köthetőek a kiszervezés a járható út. A marketing és az informatika ötvözete az online megjelenés, melynek első lépcsője egy tisztességes weblap.

A digitális kor hozománya az online, ami új kihívások elé állítja a cégvezetőket.

Érdekes megvizsgálni az online hétköznapi használatát, látszólag időt takarít meg. Felületesen nézve valóban idő takarítható meg vele, ugyanakkor a számítógép és vagy a mobillal eltöltött idő sokak számára nyűg. Az online megoldások egyre inkább dolgoztatják a felhasználókat, kvázi kiszervezik az adatrögzítést és kezelést. 

Joggal érzik az offline hívei, időt rablónak azokat az online tevékenységeket, melyek valójában időt spórolnak számukra. 

A digitális világ ergonómiáját a tudományos-fantasztikus filmekben (SCIFI) látjuk emberközelinek, a valóság kiábrándító. A hangvezérlés gyerekcipőben jár, diktálásra korlátozottan alkalmas.  Komplex műveleteket automatizálni - mint például fotózd le és töltsed fel a céges weboldalra, vagy publikáld a blogra - jelen korban egyedi programozással lehet megvalósítani. Lássuk be ez nem egy túl költséghatékony megoldás és még csak nem is hangvezérelt.

Amíg el nem jön az emberközpontúbb, ergonomikusabb digitális nirvána, a PIXELGURU segít áthidalni az offline és az online közötti szakadékot.

Minden tiszteletünk azon vállalkozó dzsungel harcosoknak, akik felvállalják, hogy youtube csatornát indítanak, facebook aktivitást fejtenek ki azaz nyomják a social gerilla marketinget. Én márkát építenek felszerelkezve az okos telefonnal, esetleg operatőrnek beáll az ismerős, rokon. Bizonyára hatásos, ugyanakkor kell hozzá egy olyan "attitude" ami keveseknek van meg. Nem lehet mindenki rock sztár. Ezért visszafelé is elsülhet az ilyen próbálkozás. Abban biztosak vagyunk nem ők az idő urai :-).


Kategória: Üzletfejlesztés